NMI Bulletin 2/2021 e-lehti

10,00 

983 varastossa

Kuvaus

Opettajien arviointiosaaminen oppimisen, osallisuuden ja tuen toteutumisen edistäjänä

Alkusanat

Piia M. Björn, Sami Lehesvuori, Marja-Kristiina Lerkkanen
(Vapaasti luettavissa)

Tutkimusartikkelit

Opettajien arviointiosaamisen tietoperusta, arviointikäsitykset ja arviointikäytäntöjä haastavat kompromissit
Päivi Atjonen

Erityisopettajaksi opiskelevien käsityksiä arvioinnin tehtävistä
Minna Kyttälä, Milla Rantamäki & Piia M. Björn

Ristiriitoja ja reflektiota – opettajien näkemyksiä vuorovaikutuksessa tapahtuvasta arvioinnista
Laura Ketonen, Sami Lehesvuori, Sanni Pöysä & Marja-Kristiina Lerkkanen

Luokkahuonevuorovaikutus matematiikan aineenopettajaopiskelijoiden tunneilla – oppilaslähtöisyys ja dialogisuus
Sami Lehesvuori, Markus Hähkiöniemi, Laura Ketonen, Sanni Pöysä, & Marja-Kristiina Lerkkanen

Kokeilut ja käytänteet

VOPA-toimintamalli opettajan vuorovaikutusosaamisen ja arvioinnin tukena
Sanni Pöysä, Eija Pakarinen, Anu Kajamies & Marja-Kristiina Lerkkanen

KEHU – Vuorovaikutusosaamisen tarkastelu osana opetusharjoittelun ohjaamista
Tapio Toivanen, Anu Pyykkö & Vilma Berggren

Tukivastemallilla selkeyttä ja vaikuttavuutta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen
Anne-Mari Kinnunen, Mikko Aro, Vesa Närhi & Hannu Savolainen

Oppimisen ja koulunkäynnin tuki opetusharjoittelussa
Piia M. Björn, Pirjo Savolainen, Laura Heimo, Hanna Mäntynen & Minna Kyttälä

Arviointiosaamisen kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Johanna Kainulainen, Mirja Tarnanen & Jyrki Vihriälä

Puheenvuoro

Perusopetuksen arviointi uudistuu – arvosanoille kriteerit
Juhani Rautopuro

https://bulletin.nmi.fi/