AKI-arviointivälineet
AKI – Alakoulun DigiLukiseula luokille 1–2
Luokkien 1–2 DigiLukiseula on maksutta koulujen käytössä. Se vastaa sisällöiltään LukiMat-palvelun lukemisen ja kirjoittamisen 1. ja 2. luokan kevään tuen tarpeen tunnistamisen välineitä ja sisältää lukusujuvuuden ja oikeinkirjoittamisen tehtävät. Väline sisältää myös peruslaskutaidon sujuvuuden arviointitehtävät. Lue lisää ja tilaa
AKI – Alakoulun DigiLukiseula luokille 3–6
Alakoulun DigiLukiseula luokille 3–6 on tutkimusperustainen arviointimenetelmä, joka on tarkoitettu alakoululaisten perusluku- ja kirjoitustaidon sekä luetun ymmärtämisen taidon arviointiin. Seula sisältää myös peruslaskutaidon sujuvuuden arviointitehtävät. Menetelmä on normitettu maalis-huhtikuussa ja sitä suositellaan käytettäväksi kevätlukukaudella. Lue lisää ja tilaa
AKI – Luku- ja kirjoitustaidon arviointimenetelmä alakoulun luokille 1–6, yksilöllinen arviointi ja oppimisen seuranta
AKI – Yksilöllinen arviointi ja oppimisen seuranta -välineistö on tarkoitettu lukutaidon yksilölliseen arviointiin sekä tuen vaikuttavuuden seurantaan. Se sisältää luokkien 1–6 oppilaille normitettuja lukusujuvuuden tehtäviä. Oppimisen seurannan välineet sisältävät eritasoisia lukusujuvuuden ja oikeinkirjoittamisen tehtäviä, jotka on suunniteltu yksilöllisten taitojen tiiviiseen seurantaan. Lue lisää ja tilaa
Lukemis- ja kirjoittamistaitojen arviointi luokilla 1 – 6. Alakoulun DigiLukiseulan käyttökoulutus
Verkkokoulutuksessa perehdytään 1 – 6 luokkalaisten lasten lukemis- ja kirjoittamistaitojen arviointiin. Koulutuksessa käsitellään lasten lukivaikeuksia ja niiden tunnistamisen periaatteita sekä perehdytään uuden Alakoulun DigiLukiseulan (AKI) käyttöön ja tulosten tulkintaan. Tuen tarpeen tunnistamisen lisäksi käsitellään lyhyesti myös yksilöllisen arvioinnin, tuen suunnittelun ja oppimisen seurannan välineitä ja periaatteita. Koulutuksessa käsitellään oppilasesimerkkien avulla testitulosten tulkintaa. Lue lisää ja osallistu