Kuvaus
KOHDERYHMÄT
Alakoulun opettajat, erityisopettajat, puheterapeutit, psykologit sekä muut henkilöt, jotka vastaavat alakouluikäisten lasten lukitaitojen arvioinnista, opetuksesta ja oppimisen tukemisesta.
TALLENNEKOULUTUKSEN SISÄLLÖT
Koulutuksessa perehdytään 1 – 6 luokkalaisten lasten lukemis- ja kirjoittamistaitojen arviointiin. Koulutuksessa käsitellään lasten lukivaikeuksia ja niiden tunnistamisen periaatteita sekä perehdytään uuden Alakoulun DigiLukiseulan (AKI) käyttöön ja tulosten tulkintaan. Tuen tarpeen tunnistamisen lisäksi käsitellään lyhyesti myös yksilöllisen arvioinnin, tuen suunnittelun ja oppimisen seurannan välineitä ja periaatteita. Koulutuksessa käsitellään oppilasesimerkkien avulla testitulosten tulkintaa.
Koulutus sisältää:
- yhteensä noin 6x45min mittaiset luentotallenteet
- mahdollisuuden tutustua Alakoulun DigiLukiseulaan testitunnusten avulla ja mahdollisuuden kysymyksille keskustelupalstan kautta koulutuksen verkkoympäristössä
KOULUTTAJAT
Riikka Heikkilä, PsT, neuropsykologian erikoispsykologi, LUKINO-hankkeen vastaava tutkija, Niilo Mäki Instituutti
Pirita Korpivaara, FM, projektisuunnittelija, LUKINO-hanke, Niilo Mäki Instituutti
KOULUTUKSEN AIKATAULU
Tallennekoulutus on katsottavissa vähintään puolen vuoden ajan alkaen tilauksestasi. Huom! Kaikkien koulutuksen katsovien tulisi kirjautua koulutuksen verkkoympäristöön.
KOULUTUKSEEN LIITTYVÄ ARVIOINTIMENETELMÄ
Lue lisää luokkien 1–2 Digilukiseulasta: https://koju.nmi.fi/tuote/alakoulun-digilukiseula-aki-luokille-1-2/
Lue lisää luokkien 3–6 DigiLukiseulasta: https://koju.nmi.fi/tuote/aki-alakoulun-digilukiseula/